Blanketten är färdig!!

Gomorrn! Jag blev färdig i alla fall med blanketten igår, så den ska postas och skickas in idag. Jag ringde upp Skatteverket igen och pratade. Den gången var det en mycket trevlig man som svarade. =) En sån där snubbe som knäpper i fingrarna och svänger med armarna när de säger "tjena!" Nej, det vet jag ju inte om han gjorde, men glad och trevlig var han. Han hjälpte mig med vilka uppgifter jag kunde strunta i och som sagt, HUR man räknar ut hur mycket moms man ska betala. Det var ju tydligen inte ett dugg svårt, på utgående moms (tror jag) skulle man ta 25 % av nettoomsättningen, tror jag det kallades. Och på ingående moms 25 % på beskattningsunderlaget. Svårare än så var det inte.
I broshyren skrev de att man ska betala in skillnanden mellan vad det nu var och vad det nu också var.. Varför ska de krångla till det så för, varför kan de bara inte skriva hur man gör.. Den där skillnaden kom ju sen, inte i ansökan..

Nej, skit i det nu.. Ikväll ska vi göra smörgåstårta här hemma. Men vi ska tydligen äta den imorn. Ska bli så gott så, jag har "specialbeställt" ett av lagren. Hackat kkokat ägg med majonnäs. =) Då blir det krämigt och gott. Mamma brukade väl alltid göra så, har jag för mig och det var alltid den godaste tårtan.
Ägg och majonnäs, är en utav alla tusen saker jag skulle kunna leva på om jag någon gång fastnade på en öde ö.
Nej, nu ska jag in på Facebook.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0