Leksakstips!

Fick tag på Skatteverket. Ska åka in imorgon (tror jag) och prata med de.

Nånting jag tycker är mycket lustigt är att man går till djuraffärerna och butiker osv och köper dyra lesaksmöss och små basketbollar i pingisbollsstorlek till sina katter så att de har nåt att leka med. Man tror ju liksom att ju finare musen eller bollen är desto roligare tycker katten att det är att leka med den.
För nån månad sen när vi hade lagat mat som vi behövde ha aluminiumfolie till så skulle jag prova knuckla ihop foliet till en gås, när maten var klar. Precis som Jim Carrey gör i Liar Liar, på tabbarna i slutet. Sen slängde jag ner den på golvet till katterna för att se om de skulle leka med den.
Det är än idag Stinas absoluta favoritleksak. Den är inte direkt formad som en gås längre givetvis, ser mest ut som en halshuggen gås.



Vi brukar kasta leksakerna åt de så att de ska få jaga de, precis som hundar gör. Och så mycket som Stina springer för gåsen, gör hon inte för nånting annat. Det är mycket kul att leka med henne, för det ser ut som att hon springer för livet när hon ska jaga den. =)
Så visst är det lustigt att man går och köper dyra leksaker, när man i själva verket kan knåpa ihop en lite alumiumboll av folie.
Ett skitbra tips för er som har katter som fortfarande leker med leksaker!

Synd att man inte har nån bra kamera och bra ljus just nu, för annars hade jag lagt in en liten video, på hur kul hon har. =)

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, Bella är likadan! :D Hon fick en ihopknövlad inköpslista häromdagen - ujuj vad kul den var då! :D

2009-11-17 @ 20:26:16
Postat av: Johanna

Det är ju nästan så för mina katter som jag hade förut tyckte bäst om folie :P det är lite roligt ;)

2009-11-18 @ 08:40:36
URL: http://laiituri.blogg.se/
Postat av: jennie

tänkte bara berätta att vi ska få barn. ha d

2009-11-18 @ 10:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0