Sminktips

Hallå igen! Imorgon ska jag snart klippa mig. Fasiken, vad skönt. Älskar att gå till frisören.. =) Sen när shopen är uppe, kommer det bli fler gånger om året, det kan jag lova..

Ska snart ta och sätta på en film och cykla lite grann. Sunes Jul är bra att cykla till. Då går det fort.



Ett sminktips!
Vet inte om det bara är jag som alltid har jätteproblem med att sminka med maskara, för fransarna vill aldrig hålla sig böjd riktigt. De lägger sig alltid allt eftersom de torkar. Så man får stå och hålla med fingrarna så att de böjer sig..
Istället kan man ta det första lagret maskara med vattenfast maskara och sedan måla på med annan maskara, om man vill såklart. Då håller de sig böjd och fin och man behöver inte hålla på att "efterböja" de.
Mycket enkelt och bra tips! Provade alldeles nyss, så jag vet att det fungerar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0