Pasta med bacon



Färdigt på: 20 min

Ingridienser:

350 350 g valfri pasta
2 2 pkt bacon
2 2 st schalottenlökar
1 1 st rödlök
1 1 dl lättmjölk

Gör så här

1. Koka pastan i saltat vatten.

2. Skala och hacka under tiden schalottenlöken.

3. Skala och strimla rödlöken.

4. Fräs baconet i en stor panna, tillsätt schalottenlöken och rödlöken.

5. Häll av pastavattnet och vänd ner pastan i baconpannan.

6. Rör runt och slå över lättmjölken.

7. Rör runt igen så att allt blir varmt. Smaka av med svartpeppar.




Mycket enkel och god maträtt vi gjorde här nu alldeles nyss. Fast istället för vanlig mjölk tog vi kokosmjölk, vi hade vanlig gul lök plus hade i nån chili-vitlök och lite andra kryddor.

Jag älskar kladdig pasta. Alltså pasta med sås, så det här tuggade jag enkelt i mig. =) Gott gott gott. Stolt att jag lyckades med en rätt, nästan helt själv dessutom. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0